Boleh metformin menyebabkan sakit belakang belakang?

2019

Saya mengukuhkan metformin 500mg. dua kali sehari minggu lepas dan sejak saya mengalami sakit belakang yang sangat menyakitkan. ADALAH SATU 500MG.METFORMIN SEBELUM MELIHAT SIAPA AKHIR DAN MEMBACA AKU ADALAH TINGGI HIGH.IT ADALAH 52.

Jawab soalan ini

Tanggapan (5)

LA LaurieShay 25 Feb 2013

Metformin menjejaskan pengambilan glukosa ke dalam sel-sel. Saya ragu ia akan menjejaskan belakang anda. Saya bacaan glukosa 52 terlalu rendah tidak terlalu tinggi. Anda perlu menujukan bacaan glukosa sekitar 100.

AN ang1049 26 Feb 2013

Metformin boleh menyebabkan sakit otot yang luar biasa di sesetengah orang. Saya rasa yang boleh dipertimbangkan kembali. Saya tidak pasti. Kesan sampingan yang paling biasa adalah ketidakselesaan perut, cirit-birit, gas, sakit kepala, loya, lemah, dan senak. XL sepatutnya lebih baik, sejauh kesan sampingan yang dijangkakan. Saya telah mengambil Metformin dalam dan luar selama 7 tahun. Ia tidak pernah memberi saya

Kembangkan ...

'sakit belakang'); "> sakit belakang. Tetapi setiap orang adalah berbeza. Anak saya berusia 17 tahun mengambilnya juga. Dia mengambil dua 500 mg XL sehari. Ia menyebabkan saya ketidakselesaan perut dan cirit-birit. Tetapi anak saya tidak pernah mempunyai apa-apa aduan. 52 nombor yang anda berikan agak mengelirukan kepada saya. Jika bacaan glukosa anda adalah 52, anda tidak akan dapat menaip soalan anda. Saya pasti anda tidak berfungsi atau tidak di sini . Kesan sampingan formula dikurangkan dengan masa. Beberapa kali ia mengambil masa saya lebih seminggu. Mungkin anda perlu menyemak dan pastikan meter anda memberi anda bacaan yang betul. Juga, jika anda mempunyai meter seperti saya, periksa dan pastikan anda telah menetapkan kod yang betul yang sesuai dengan botol.Metformin adalah ubat diabetes yang hebat untuk memulakannya. Ia hanya memerlukan masa untuk kesan sampingan untuk mengurangkan. Saya menyukai fakta bahawa ia adalah "lama tapi baik". Dan juga mempunyai selera makan sediakan kesan. Pastikan anda mengambil ubat yor 30 minit sebelum makan. Jika selepas beberapa hari lagi, anda masih mempunyai sakit belakang. anda doktor dalam mengubah ubat diabetes anda.Dan jika anda masih mempunyai sakit belakang, maka pasti anda tahu itu bukan Metformin.Dan mencari pilihan untuk mengetahui apa yang menyebabkan sakit belakang.Berkama dan yang terbaik untuk anda!

Undian: +1 TB Tbear62 28 Sep 2013

Saya perlu bersetuju dengan ang1049 mengenai jawapan mereka. Saya mula 500mg-3x sehari dengan makan-kembali pada Mei 2013. Menjelang pertengahan Jun saya mula sakit oleh tulang selangka-cepat ke September 2013 dan seluruh bahu saya, sisi dan pertengahan belakang sangat sakit sehingga titik itu tidak mendapat apa-apa dalam bentuk bantuan. Di samping itu ia memberi saya gas besar masa dan cukup "membersihkan saya" oleh 10 pagi setiap hari - dan kadang-kadang pada sebelah petang. Saya berpeluh seperti anda tidak percaya dan sakit kepala harian dan sakit mata. Saya berhenti selama 2 hari hanya untuk melihat apakah masalah itu dan rendah dan saya rasa sakit saya hilang. Saya mula lagi kerana tahap glukosa (saya pra-diabetik dengan PCOS) dinaikkan sedikit supaya saya kembali dan mempunyai appt dengan Dr saya pada akhir Oktober (pembaharuan penjagaan kesihatan baru mula membuat cadangan janji sudah di mana kita hidup) ... ia seolah-olah mempunyai kesan sifar atau memperuntukkan kesan sampingan ... bergantung kepada orang itu.

AN ang1049 29 Sep 2013

Saya sepertinya mempunyai nasib yang lebih baik dengan metformin biasa, bukannya pelepasan yang dilanjutkan. Saya memotong 500 separuh. Bahawa anda tidak boleh lakukan dengan XL. dan ia lebih murah. Saya masih mempunyai '' pembersihan bencana '' ditakutkan setiap pagi, tetapi ia tidak begitu buruk apabila anda mengambil 250 mg. bukannya 500 mg. Pakar perubatan memberitahu saya bahawa selepas beberapa saat badan anda menyesuaikan diri dengan metformin, dan ia akan hilang dalam masa yang singkat. Saya memanggil B.S. tentang perkara itu. Saya tidak fikir mereka pernah mengambil metformin. Saya tidak pernah '' diselaraskan '' dan isu itu menyelesaikannya sendiri. Tetapi dengan mengambil 250 mg. pada satu-satu masa, saya tidak perlu membuat penjadualan sepanjang hari untuk memastikan mereka adalah tandas yang berdekatan! Semoga ini membantu orang yang mempunyai masalah yang sama.

LA larry6451 11 Sep 2016

Baru-baru ini saya mula mengambil metformin. Tidak lama selepas saya mula mengambilnya, saya mula mengalami kesakitan yang sangat teruk di leher saya dan bahagian bawah kanan saya dan belakang. Saya tidak pasti jika ini adalah metformin tetapi permulaan kesakitan bertepatan dengan rawatan dengan metformin. Saya akan berhenti mengambilnya selama beberapa hari dan jika rasa sakit berkurangan saya akan menemui pelakunya. Sama ada berhenti atau tidak, saya perlu berjumpa dengan doktor saya lagi.

MA Marlee778 3 Mac 2017

Saya telah menjalani metformin selama 2 minggu. Saya telah mengalami sakit belakang belakang juga. Ia pasti metformin. It Hz menjadi lebih teruk. Sudah tentu ia tidak disenaraikan sebagai kesan sampingan. Bolehkah ia menyebabkan kerosakan buah pinggang saya untuk meneruskannya?

TA tamika12 20 Dis 2017

Saya telah mengambil 1000mg metformin selama 5 tahun dua kali sehari. Saya mengadu sakit belakang belakang. Saya tidak tahan atau berjalan selama lebih dari 3 minit, kesakitan sangat buruk. Doktor saya menghantar saya untuk imbasan CT, yang memerlukan seseorang berhenti mengambil metformin hari sebelum ujian dan 3 hari selepas ujian. adakah anda percaya sakit saya hilang? Oleh itu, saya memutuskan untuk tidak mengambil metformin lagi. Sekarang saya tidak mempunyai sakit belakang belakang. Tetapi saya perlu meningkatkan insulin saya untuk mengawal tahap saya. Jadi jawapan saya adalah YA.

Jawab soalan ini Cari soalan yang sama

Baca Lebih Lanjut